Toename van 273,42% van het organische verkeer ten opzichte van 2016.
Goedkopekoffiebekers.nl is de producent van de beste kwaliteit koffiebekers met de snelste levertijden en laagste prijzen. Met faciliteiten in eigen huis, van design tot productie en van opslag tot verzending, produceren zij zowel in China als in Nederland met hun eigen Europese machines. Deze unieke aanpak begon als marketingconcept, maar groeide snel uit tot een groot succes door de meerwaarde van bedrukte koffiebekers met een eigen logo. Met hun brede assortiment aan plastic en kartonnen bekers, koffiedeksels, roerstaafjes, suikersticks, creamersticks en nog veel meer, behoren zij tot de grootste spelers op de markt. De bedrijfscultuur is gericht op het tevreden houden van de klant, wat resulteert in een score van 9.3 op klanttevredenheid. Bij Goedkopekoffiebekers.nl is koffiebekers de corebusiness.
Samenwerken met een grote speler in een nichemarkt tijdens de groeifase van de organisatie:
Goedkopekoffiebekers.nl deed het bij de start van onze samenwerking al enorm goed. Zij waren vindbaar op een aantal van de belangrijkste termen in de branche van het koffiebekers bedrukken. Toch was er nog veel te optimaliseren. Met name in productcategorieën zoals plastic bekers, soepbekers, ijsbekers en toebehoren. Wat betreft de autoriteit, opbouw van de website en reputatie van Goedkopekoffiebekers.nl was daar het meest te winnen.
Vanuit de marketingstrategie is er nagedacht over een zoekwoordstrategie waarbij de belangrijkste zoekwoorden ook de meeste aandacht zouden krijgen. Er is naast de productcategorieën ook gekeken naar de productteksten en interne linkstructuur van de website. Hierbij is gekozen voor een nieuwe structuur die beter past bij de verkoopdoelen van Goedkopekoffiebekers.nl en is er gekozen om op andere zoekwoorden te focussen dan voorheen gedaan werd.
De broncode en prestaties van Goedkopekoffiebekers.nl zijn uitvoerig onder de loep genomen. Zo is er onderzoek gedaan naar de websitesnelheid en crawlbaarheid van Goedkopekoffiebekers.nl voor Google. Daarnaast is er een specialist ingeschakeld om de belangrijkste metrics ook met andere ogen te beoordelen. Iets dat wij vaker doen bij The Haan om de betrouwbaarheid van het onderzoek te verbeteren. Dit is terugkomen met een positief rapportcijfer voor Goedkopekoffiebekers.nl. Daarnaast zijn er aanbevelingen gedaan richting Goedkopekoffiebekers.nl om aan een aantal technische te voldoen waaraan nog niet werd voldaan. Zoals een geschikt SSL-certificaat en andere industriestandaarden. Ook is aanbevolen om de migratie van Magento 1 naar Magento 2 uit te stellen voor zover dat mogelijk was. Gezien de risico's die dit voor de vindbaarheid in Google met zich meenam. Hierdoor is een dip in de vindbaarheid voorkomen. Wij zagen bij veel andere websites namelijk dat deze migratie veel risico's met zich meebracht.
Het optimaliseren en creëren van nieuwe content heeft het grootste verschil voor Goedkopekoffiebekers.nl gebracht. Dit kwam enerzijds door een gebrek aan teksten op bepaalde pagina's en anderzijds door onvoldoende relevantie bij bestaande content. Hier was veel in te winnen. Wij hebben daarom een uitvoerige planning gemaakt, waarbij gedurende het jaar steeds nieuwe content aan de website zou worden toegevoegd. Iets dat zichtbaar hielp en steeds meer organisch verkeer opleverde. Daarnaast werden er frequent blogs op de nieuwssectie van deze producent geplaatst. Iets dat een continue stroom aan actuele content heeft verzorgd en ook een bijdrage leverde voor de belangrijkste zoekwoorden.
Om op te vallen zijn sterke backlinks onmisbaar. Door gericht artikelen in te kopen bij relevante websites met een hoge autoriteit, lukte het om zichtbaarheid en een waardevol backlinkprofiel te creëren. Daarnaast heeft Goedkopekoffiebekers.nl zelf ook altijd een krachtige PR-strategie gevolgd. Iets dat van enorme waarde is geweest als het om het backlinkprofiel van deze website gaat. Goedkopekoffiebekers.nl profiteert hier tot op de dag van vandaag van. Deze online reputatie is met recht iets om trots op te zijn.
Bij SEO gaat het om het resultaat. Tijdens de samenwerking met Goedkopekoffiebekers.nl werd daarom consequent gevolgd hoe het ging via Google Analytics. Door een sterke verbetering van de zoekwoordposities is het zoekverkeer verveelvoudigd, wat heeft geleid tot veel nieuwe klanten voor Goedkopekoffiebekers.nl. Tot op de dag van vandaag blijft er verkeer uit zoekmachines komen, waar ze in principe niet meer voor betalen. Aan het einde van de samenwerking zijn de werkzaamheden succesvol overgedragen aan een fulltime SEO-medewerker, waar regelmatig contact mee is geweest.