DeGoedkoopsteNotaris

Een website uit 2000 die nog steeds scoort

Na een dip in Google een groei van 25,85% doorgemaakt door het optimaliseren van content.

Scroll

Kanaal

SEO

DR

55

Tijdlijn

2022 - 2023

Website

Groei

Een website uit 2000 die nog steeds scoort

DeGoedkoopsteNotaris is opgericht in 2000 door Peter Ruys en is sindsdien een toonaangevend platform voor consumenten op zoek naar een voordelige notaris in hun omgeving. Met meer dan 70.000 maandelijkse bezoekers is het de grootste notarisvergelijker van Nederland. Door de online publicatie van notaristarieven, creëerde de website in één keer overzicht in een eerder ondoorzichtige markt. In 2010 werd de website uitgebreid met klantbeoordelingen van notarissen in heel Nederland, met als doel consumenten en professionals te helpen bij het maken van een weloverwogen keuze voor een notaris. Het publiceren van gegevens op de website is voor notariskantoren gratis.

Uitvoering

Samenwerken met DeGoedkoopsteNotaris heeft geresulteerd in de optimalisatie van hun meest kansrijke webpagina's en een betere autoriteit in Google:

Analyse

DeGoedkoopsteNotaris scoort als absolute nummer één binnen deze markt als het gaat om woorden zoals notaris, notarissen en generieke zoekwoorden in combinatie met iedere denkbare plaatsnaam in Nederland. Dit zijn dan ook de zoekwoorden waar veel waarde in zit voor DeGoedKoopsteNotaris. Van deze zoekwoorden is namelijk bewezen dat dit organisch verkeer naar een notaris zoekt. Toch zijn er in deze markt nog veel meer interessante zoekwoorden om iets mee te doen. Dit zijn de zoekwoorden die gericht zijn op de achterliggende diensten van notarissen. Denk aan het opstellen van een testament, de oprichting van een bedrijf of een geregistreerd partnerschap. Klassieke diensten van de notaris waar men frequent naar zoekt vanuit Google. DeGoedkoopsteNotaris was niet tot nauwelijks zichtbaar op deze zoekwoorden.

Strategie

In 2022 is gekozen voor een strategie die zich toespitst op het behouden van zoekwoordposities waar DeGoedkoopsteNotaris het al goed op deed. Daarnaast zijn er optimalisaties doorgevoerd voor de meest kansrijke diensten waar men in Google naar zoekt.

Techniek

Het CMS-systeem en de website van DeGoedkoopsteNotaris is maatwerk. Om functies bij te bouwen was het noodzakelijk deze te laten maken door het Development Team. Daarbij maakte de Product Owner van DeGoedkoopsteNotaris steeds een afweging om de juiste prioriteiten te bepalen. Het technische gedeelte van DeGoedkoopsteNotaris is met name toegespitst op de websitesnelheid, het bouwen van een systeem om 301-redirects mee te doen, het optimaliseren van de navigatiebalk, relevante rich snippets toevoegen en het doorvoeren van andere bekende industriestandaarden. Daarnaast is er een roadmap ontwikkeld om op door te ontwikkelen. Zodat het voor de Product Owner altijd duidelijk is welke functionaliteiten de hoogste prioriteit hebben.

Content

Op paginaniveau zijn er uitgebreide briefings gemaakt om relevantere content te bieden voor bepaalde thema's. Ook is er informatie opgevraagd bij specialisten rondom specifieke notarisdiensten om tot content te komen die bij de doelgroep aansluit en volledig klopt.

PR

Om het backlinkprofiel van DeGoedKoopsteNotaris te verbeteren zijn er speciale campagnes bedacht. Daarmee is het gelukt om op websites met een zeer hoge reputatie ingelinkt te zijn. Iets dat bijdraagt aan de algehele reputatie van DeGoedkoopsteNotaris. Binnen deze markt heeft DeGoedkoopsteNotaris daardoor een zeer sterk backlinkprofiel ontwikkeld. Iets dat niet zomaar te evenaren is door concurrenten.

Resultaten

Vanuit een leidende positie is er veel te verliezen. Toch zijn er voor DeGoedkoopsteNotaris tal van nieuwe kansen in beeld gebracht. Kansen waar nooit eerder over na is gedacht. Daarnaast is er met het oog op de toekomst ook tijd aan het opschonen van de website besteed en zijn veel webpagina's uitgebreid om de relevantie te verhogen. Vrijwel alle landingspagina's van DeGoedkoopsteNotaris zijn daarbij bekeken en doorverwezen, geoptimaliseerd of niet meer relevant gebleken en verwijderd. Hierdoor staan er bijvoorbeeld geen webpagina's met dunne inhoud meer online. Iets dat voor Google een negatieve indicator voor de algehele kwaliteit van de website is. Dit is altijd voorzichtig met de rest van de organisatie afgewogen en heeft voor deze website een veel duidelijkere focus gegeven.

Breng jouw relevantie naar het hoogste niveau.

Contact opnemen